• Kuala Lumpur ir Port Dickson. Malaizijos dangoraižiai, pažintis su uzbekais ir nakvynė paplūdimyje

Kuala Lumpur nemokamas viešasis transportas

GOKL Kuala Lumpur miesto autobusai

Kuala Lumpur verslo rajone GOKL autobusais nuo 2012 metų galima važinėti nemokamai. Taip valdžia siekia sumažinti oro užterštumą, skatindama vietinius palikti automobilius namuose ir naudotis viešuoju transportu. Yaip pat, tai pasiteisinęs būdas į svarbiausias lankytinas vietas, prekybos centrus, viešbučius ir kitas įstaigas pritraukti turistų. GOKL nemokami autobusai turi daug privalumų. Nustebom, kad daugelyje jų veikė nemokamas bevielis WiFi internetas. Patys autobusai nauji ir modernūs. Kondicionieriai veikia visu pajėgumu, o sėdynės patogios. Ko dar reikia turistui?

Kuala Lumpur verslo rajoną apžiūrėjom per vieną dieną. Nors didelis miestai mūsų labai netraukia, PETRONAS bokštus dvynius pamatyti norėjosi. Kaip ir kiekvienoj šaly sakėm „Nepamatyti tų bokštų tas pats kaip nepamatyti piramidžių Egipte“.

1-kuala-lumpur-nemokamo-viesojo-transporto-marsrutai

Kuala Lumpur nemokamų autobusų maršrutai

Išbandėm raudoną mėlyną ir žalią maršrutus. Prie „PETRONAS“ bokštų dvynių turėjom nuotykį. Apsilankę begaliniame prekybos centre laukėm autobuso toje vietoje, kurioje išlipom, bet autobusas pravažiavo nesustojęs. Sutarėm, kad geriausia būtų paeiti iki kitos stotelės. Šiektiek paėję turėjom sustoti ir palaukti  pravažiuojančio autobuso, kad žinotume kuria kryptimi šis važiuos. Tokiu būdu vis ėjome paskui pravažiuojančius purpurinius GOKL autobusus, bet sekančios stotelės taip ir neradome. Istorija baigėsi tuo, kad dideliu lanku per valandą laiko apėjome bokštus dvynius ir vėl sugrįžom į tą pačią vietą.

Kuala Lumpur dangoraižiai

„PETRONAS“ bokštai dvyniai

„Petronas Twin Towers“ – Malaizijos sostinėje esantys dangoraižiai dvyniai. Nuo  1992 iki 2004m.  Petronas Twin Towers buvo aukščiausi pastatai pasaulyje (452m.), kol juos aplenkė „Taipei 101“ (509m.) esantis Taipėjuje, Taivane. Galiausiai „Taipei 101“ taip pat buvo pralenktas „Burj Khalifa“ dangoraižio (828m.) esančio Dubajuje.

Petronas Towers iš toli

Petronas bokštai dvyniai iš toli Kuala Lumpur

Benas iš Nigerijos

Abi naktis praleistas Kuala Lumpure nakvojom pas Beną – vaikiną kilusį iš Nigerijos, atvykusį į Malaiziją studijuoti ir ten pasilikusį. Artimiau susipažinti su žmogumi kilusiu iš Afrikos teko pirmą kartą. Viskas taip kaip ir įsivaizdavom: „linksmų plaučių“, mėgsta ritmingą muziką, turi švelnų afrikietišką akcentą ir šiaip geras žmogus iki sielos gelmių. Beno Afrikoje ilgisi tėvai ir keli broliai ir sesės. Dalis brolių taip pat gyvena svetur, o viena sesuo berods Švedijoje.

Benas mums užleido visą atskirą kambarį, nusivežė vakarienės į mėgstamiausią savo restoraną. Susidariau nuomonę,kad tas restoranas jam toks pat mielas, kaip man „Bernelių užeiga“ Vilniuje, o ir nuomonės apie valgymo įpročius sutapo. Benas kaip ir aš kaskart užsisako vis tą patį mėgstamiausią patiekalą.

Kai atėjo laikas išvykti Benas pasisiūlė mus pavežėti iki Port Dickson paplūdimio esančio už 35 kilometrų nuo jo namų.

Port Dickson paplūdimys Malaizijoje

Benas buvo vienas iš tų žmonių, su kuriais atsisveikinti liūdna. Tikimės ateityje jį dar sutikti. Žada po kurio laiko kraustytis į Kanadą. Gal kada ten ir pamatysim.

Port Dickson

Port Dickson paplūdimyje ketinome praleisti vieną dieną ir toliau keliauti Singapūro link. Nepavyko rasti informacijos kaip vietinė policija reaguoja į miegančius paplūdimyje, bet nusprendėm surizikuot, nes Couchsurfing.com žmogaus, kuris sutiktų mus priimti nakvynei sutikti nepavyko.

14-port-dickson-uzkandine-greito-maisto-restoranas

Viena iš daugelio Port Dickson užkandinių. Maistas tokiose įstaigėlėse Malaizijoje labai nebrangus.

Port Dickson

Port Dickson gana mėgstamas turistų. Vieta graži, o maistas nebrangus. Pigų kambarį viešbutyje taip pat rasti įmanoma.

Pažintis su turistais iš Uzbekistano

Su šiais vyručiais susipažinom labai paprastai – jie kepė šašlykus ir pamatę du benamius susidomėjo kas mes tokie. Buvo smagu sutikt kažką kas ne tik Lietuvą žino, bet ir turi gerą humoro jausmą. Prisėdus prie vaišių stalo paaiškėjo, kad jie turistai iš Uzbekistano.

16-kelioniu-nuotykiai-port-dickson-papludimyje-sutiktas-turistas-is-uzbekistano

Paklausti kuo verčiasi vyrai po ilgos pauzės atsakė „…užsiimam verslu“. „Taip ir maniau“ pagalvojau.

Kolegos klausė kada atvyksim į Uzbekistaną. Sakė būtume laukiami svečiai ir nuojauta sako, kad nejuokavo.

17-keliautojas-uzbekas-ir-kamile-barbekiu-prie-juros

Uzbekai nespėjo tiek prikept šašlykų kiek mes valgėm. Sakė „Tai Uzbekistano nacionalinis patiekalas „šašlik“. „Žinom, mes dažnai juos valgom“ atsakėm mes. Vyrai buvo nustebę. Dar labiau nustebo, kad jų nacionalinis patiekalas plovas Lietuvoj taip pat populiarus.

Į Port Dickson paplūdimį kolegos atvažiavo vienai dienai iš Kuala Lumpuro. Ten jie gyveno viešbutyje. Į Malaiziją kelioms dienoms nuo darbų pailsėti atvažiavo be šeimų.

18-melacca-streem

Maudynės Melakos įlankoje

Vanduo nebuvo karštas, kaip Bušere Irane, bet pakankamai šiltas, kad menkai teatsigaivintum. Kadangi buvom atokiau nuo gausiai turistų lankomos paplūdimio dalies, Kamilei teko maudytis su rūbais, kaip daro vietinės moterys (Malaizija – musulmoniškas kraštas).

Maudynės su rūbais

Prieš maudynes su rūbais

20-nuomojamas-kateris-port-dickson

Vaikinukas norėjo išnuomoti katerį, o kolega keliautojas tik nusifotografuoti.

Nakvynė paplūdimyje

Išvykus bičiuliams reikėjo skubiai ieškotis vietos nakvynei. Sparčiai temo. Gražesnį saulėlydį nei Malaizijoje sunku kur pamatyti.

Saulėlydis Malaizijoje

Saulėlydis. Port Dickson, Malaizija

Palapinę pasistatėm pačioje atokiausioje vietoje kokią pavyko rasti – ten, kur naktį niekas s prožektoriais nevaikščiojo (taip buvo arčiau gyvenamųjų namų). Deje, apie antrą valandą nakties pažadino vandens „teliuškavimas“. Per kelias valandas dėl potvynio vanduo taip pakilo, kad priartėjo prie pat palapinės. Dar kelios minutės ir būtų apsėmęs. Teko skubiai kraustytis.

Naktvynė prie jūros

Radom vietą prie gyvenamųjų namų, kur nuo potvynio saugojo atraminė sienelė. Ryte kai krovėmės daiktus iš balkono mus nuolat stebėjo susidomėjęs senelis.

Šitaip po truputį artėjome link Singapūro, nors dar nebuvome tikri ar į jį keliausime, nes Singapūre kainos didelės, o žmogaus sutinkančio mus priimti dar nebuvome radę. Iki pasiekiant Singapūrą susipažinom su šaunia vietine Malajų šeimyna, su kuria gyvenom net kelias dienas. Kartu gyveno keliautojų porelė iš Ukrainos. Po pasaulį jie bastosi jau aštuonis mėnesius. Apie visa tai papasakosiu kitą kartą. 🙂